Je kunt je via Gemeenteprojecten alleen als ZZP'er en op persoonlijke titel voor deze freelance (interim) opdracht inschrijven. Belangrijk: ZZP = eenmanszaak of BV met DGA, andere vormen zoals VOF, Stichting, Maatschap, etc. kunnen niet! Het is ook niet de bedoeling rechtstreeks met de gemeente contact op te nemen (dit op uitdrukkelijk verzoek van de gemeenten zelf).

Gemeenteprojecten

Freelance projectleider of projectmanager huisvesting nieuwkomers (zzp)

Geplaatst 23 okt. 2023
Project ID: YIS 9141554
Plaats
Hoorn
Uren
24 uur/week
6 maanden
Start: 13 nov. 2023
Einde: 12 mei 2024
Tarief
90 - 118.5 €/uur
Uiterste voorsteldatum: 31 okt. 2023 14:00
  • Richttarief €93 - €118 (All in)

• 24 uur / 3 dagen

• Opdracht van 6 maanden met de mogelijkheid tot verlenging.

• Informatie over het team: Onderdeel Beheer, beleid & advies, dit onderdeel bestaat uit ca. 15 medewerkers (beheerders, operationeel beheerders, adviseurs, databeheerders)

• Graag motivatie, beschikbaarheid opnemen in documenten reactie.

• Eventuele vakantieplannen graag opnemen in het voorstel.

In het kort:

Dit project is een mix van sociaal en projecten, het betreft een brugfunctie. Het beheersen van de taal van het sociaal domein in combinatie met technisch inzicht op het gebied van bouwen/locaties/units/bouwtijd/ruimte/vergunningen. Daarnaast het maatschappelijk aspect in kaart brengen.

Gemeente Hoorn

Bij de gemeente Hoorn werken we samen met inwoners, ondernemers en organisaties aan de toekomst van de stad. We werken ondernemend, open en met plezier met en voor onze ruim 72000 inwoners. Hierbij staan lef, werken vanuit eigen kracht, ja denken en denken vanuit de stad centraal. Samen met ruim 500 collega’s doe je werk dat ertoe doet en kun je het verschil maken. Volgens onze medewerkers hoort de gemeente Hoorn bij de Beste Werkgevers van Nederland. Hier zijn we trots op. De historische havenstad Hoorn is niet alleen een fijne plek om te wonen en te bezoeken, maar ook om te werken. Werken bij de gemeente Hoorn is werken voor een stad met stevige ambities.

De gemeente gaat in het nieuwe Coalitieakkoord voor versterking van het ondernemersklimaat door een integrale focus op economie, wonen en onderwijs. www.hoorn.nl

Projectleider / projectmanager huisvesting nieuwkomers

-   Match vraag en aanbod huisvesting voor nieuwkomers: statushouders, asielzoekers, Oekraïners.

-   Inventariseren en actualiseren beeld van de toestroom van mensen die gehuisvest moeten worden.

-   Monitoren stand van zaken door het Rijk opgelegde taakstellingen in aantallen (statushouders, Oekraïners, asielzoekers).

-   Inventariseren mogelijkheden om deze huisvesting te behouden / te realiseren.

-   Inregelen beheer van huisvestingslocaties.

-   Opdrachtgeverschap van projecten die leiden tot nieuwe huisvestingslocaties.

-   Bewaken financiële stromen.

-   Realiseren van flexibiliteit in aanbod huisvesting voor diverse doelgroepen in verschillende omvang.

-   Vertegenwoordigen van de gemeente Hoorn in (boven)regionale overleggen.

-   Bewaken raakvlak met dienstverlening op de huisvestingslocaties (maatschappelijk domein & facilitair).

-   Zorgt dat bovengenoemde punten integraal worden opgepakt.

Achtergrond van de opdracht:

De organisatie van de gemeente Hoorn is opgedeeld in 3 domeinen. De gevraagde programmanager zal hiertussen de verbinding gaan leggen op het huisvestingsvraagstuk voor nieuwkomers. Er wordt gewerkt aan een opdracht die door de directie gedragen wordt, met de directeur Maatschappelijke Ontwikkeling als opdrachtgever. Het Domein Maatschappelijke Ontwikkeling heeft zicht op de ontwikkelingen over de doelgroep, en stelt kaders  voor de maatschappelijke dienstverlening aan degenen die gehuisvest worden. In het Domein Stedelijke Ontwikkeling & Beheer vindt sturing plaats op locatie ontwikkeling en ruimtelijke procedures. Het Domein Bedrijfsvoering & Dienstverlening is verantwoordelijk voor beheer van vastgoed, huurcontracten en ook facilitaire zaken.

Functie-eisen

-   Meer dan 5 jaar ervaring als project-/programma-/procesmanager of netwerkregisseur

-   Gericht op gezamenlijkheid en resultaat

-   Organisatiekracht